Niin saatan jopa kiittää sinua sitten, kun olen suuri ja mahtava kansanedustaja. Olethan silloin pelastanut nousujohteisen urani, koska olet saanut minut maksamaan tv-lupamaksut. Siispä en joudu eroamaan nolosti heti aloitettuani työt. Saatan peräti saada jotain aloitteita aikaiseksi, tai ainakin pääsen Anna-lehteen esittelemään posliinikissakokoelmaani.

Tähän mennessä olen paennut Kauhistuttavaa TV-lupatarkastajaa ainakin seuraavasti: olen ollut poissa kotoa, kun hän on jättänyt minulle pieniä kirjelappusia. Olen pahaa aavistamatta vastannut puhelimeen, jossa Hän soittaa, ja pokkana sanonut, että vakaumukseni kieltää tv:n. Olen seissyt jääkaapin takana piilossa hiirenhiljaa, kun Tarkastaja pimputtaa ovikelloani -ja tässä vaistoni pelastivat minut, koska melkein jo itse asiassa avasin oven...

Eikö tätä naurettavuutta voisi jo lopettaa? Maksan mielelläni veroissa Ylen toiminnasta koituvat kulut, mutten halua maksaa KAHTASATAA euroa joka vuosi varsinkaan, jos maksamisen voi melko helposti välttää. Kaksisataa euroa (!) tuntuu niin isolta summalta! Ei minulla ole siihen varaa...ja sitä paitsi, kun tuon luvan kerran ottaa, siitä ei pääse ikinä eroon.

Hmm, maksan sitten ensi vuonna. Tai sitten kun voin laittaa miehen maksamaan sen. Tai jotain.