Uskomatonta. Minulla on dokumentti Corel Draw:ssa, jonka haluan viedä Adobe Photoshopiin. Käytän Export-komentoa, jossa tiedoston voi tallentaa esim. PSD-muodossa tai TIFF:inä. MUTTA. Koko tiedosto ei ilmesty edes siihen valikkoon, johon sen TIFFinä tallensin (vaikka katsoisin suoraan D-aseman kautta enkä edes Adobe Photoshopin kautta). Ei ummarra. Ei jaksa välittää. Ei tajua. Olen nyt tapellut tämän asian kanssa noin kaksi tuntia tehokasta työaikaa (!) ja mielestäni tietokone on yhä väärässä ja minä oikeassa. Logiikkamme eivät nyt kohtaa. Emme kommunikoi samalla tasalla. Hän on putkiaivo ja minä saksanpähkinäaivo. Hän loukkaa tunteitani, kun ei tajua, mitä tarkoitan. Hänen mielestään hössötän turhia. Minulla on oikeasti henkilökohtainen suhde tietokoneeseeni, pelottavaa.

Tänään otin sähköpostilla yhteyttä potentiaaliseen työnantajaan Aasian maalla. Jännittää, mitä hän mahtaa vastata. Toivottavasti hän on sentään kiinnostunut keskustelemaan asiasta. Rahoitushan nyt kuitenkin olisi järjestymässä, joten siitä ei tarvitse huolehtia.

Muuten, Tintin sokkotreffit ovat ilmeisesti jäissä, koska niitä järjestävälle ystävällemme Kissalle kävi hassusti oman deittinsä kanssa, ja sokkotreffideitti taas on Kissan kaverin kaveri. Outoa porukkaa nämä opettajat. Ensin ollaan niin ihastuneita ja sitten lähdetään hannaamaan. Ikävä juttu varsinkin Kissalle, jonka mies vaikutti aluksi todella mukavalta hänen kertomansa mukaan, ja hän kuitenkin on yleensä varsin kriittinen tapaamiensa ihmisten suhteen. Ilmeisesti sillä oli kuitenkin jotain haamuja kaapissa, jotka tulivat jossain yhteydessä ilmi.