Sitä pistelen poskeeni samalla, kun pidän taukoa. On se kumma, kun nykyään työpäivät menevät hillitöntä vauhtia; tuntuu, ettei pysty riittävän nopeasti tekemään asioita, vaikka yrittää kovasti...Tämä tuli mieleen tänään, kun esimieheni arvioivat "tilaani", kuten vuosittain tapahtuu. Varsinainen esimieheni, Suuri Valkoinen Päällikkö, totesi lopuksi että "pikku hiljaa, pikku hiljaa..." eli toisin sanoen taidan olla jotenkin hidas hänen mielestään. Ei voi mitään. Teen ja teen ja nytkin täällä laitoksella on täysin hiljaista minun taustalla soivaa NRJ:täni lukuun ottamatta. En käsitä, miten muut saavat asioita etenemään, vaikka eivät (ainakaan kaikki) tee näin pitkää päivää...enkä minäkään saa asioita etenemään!

Tänään on taas ollut varsinainen itseällötyspäivä. Ällöttää. Kunpa olisin laihempi ja kauniimpi. Tunnen, että olen litistetty versio barbista. En lihava mutta ei voi hoikaksikaan sanoa. Liikunnallinen mutta vähän roteva. Haluaisin kauheasti olla siro, vaikka se on varmasti ruumiinrakenteellani mahdotonta. Lisäksi pidän aivan liikaa ruoasta. Minusta on hauska maistaa erilaisia ruokia, ja olen myös osin oppinut tukehduttamaan tunteitani ruoalla -kuten varmaan monet naiset. Jos olen oikein stressantunut, hankin ison pussin karkkia ja jämähdän telkkarin ääreen (johon minulla ei muuten vieläkään ole lupaa...). Kai niitä päiviä vaan tulee sitten sen verran, että laihuudelle saa heittää hyvästit. Kadehdin siinä mielessä pikkusiskoani, joka on hyvin hoikka mutta ei laiha, ja muutenkin älykäs, cool ja mukavakin vielä. Miten ikinä pystyisinkään samaan? Vaikka mies aina toistelee, että olen hänen mielestään kaunis, näen itseni kauheana järkäleenä. Kaverit sanovat, että näytän normaalipainoiselta (jos viitsivät enää valitukseeni ylipäänsä kommentoida mitään...) ja itse olen vaan ärtynyt, kun olisi hienoa saada objektiivinen kommentti asiasta. Ongelma on se, että painoindeksin mukaan minun pitäisi laihtua pari kiloa ollakseni normaalipainoinen, mutta toisaalta näytän kai jo normaalipainoiselta useimpien muiden silmissä.Siis pitääkö kitua ja laihtua vai voinko olla näin? Olenko riittävän hyvä?  Tähän jään odottamaan vastauksia.